Back to work - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ivan Velds - WaarBenJij.nu Back to work - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ivan Velds - WaarBenJij.nu

Back to work

Door: Ivan

Blijf op de hoogte en volg Ivan

30 Mei 2016 | Australië, Brisbane

Door het verschrikkelijk drukke backpackersleven heb ik al een tijdje geen blog meer geschreven maar ik heb nu gelukkig weer wat van mijn kostbare tijd vrij kunnen maken! Momenteel zit ik in Brisbane, waar ik de afgelopen maand aan het werk ben geweest bij een reisbureau (Greyhound Wicked travel). Hier was ik verantwoordelijk voor de verkoop van tourtjes, klanten binnen krijgen en reizigers helpen met hun reis. Leuk werk waardoor ik erg veel mede reizigers tegen ben gekomen en ook nog eens een beetje kon sparen. Jort werkt een uurtje verderop op een boerderij dus we zijn al ruim een maand van elkaar gescheiden!

Allereerst even terug naar het einde van mijn vorige blog, waar we nog in het prachtige Nieuw Zeeland waren. We hadden net de overgang van het zuidereiland naar het noordereiland gemaakt en dat alles uiteraard nog steeds in onze wagen de ‘Pussay Patrol’. Hier zijn we begonnen met twee dagen in Wellington, met onder andere een bezoekje aan het beroemde Te Papa museum. Vervolgens zijn we doorgereden naar Taupo. Het noordereiland barst van vulkanische activiteit dus een ontspannend bezoekje aan de hot springs mocht hier dan ook niet ontbreken. Na nog een dagje relaxen aan één van de vele mooie meertjes was het weer tijd voor wat actiefs; de wereldberoemde Tongariro crossing. Deze acht uur durende wandeltocht staat bekend als één van de mooiste tochten ter wereld. Dwars door, langs en over een aantal vulkanen, bergen en meertjes met onderweg vele geniale fotomomentjes! Met onze lange benen waren we binnen zes uur alweer aangekomen bij onze auto dus toen meteen maar weer doorgereden naar onze volgende verblijfplaats. Gelukkig hadden ze ook hier thermische warmwaterbaden zodat we na de zware tocht even konden ontspannen! De volgende dag hebben we een bezoekje gebracht aan Wai-o-tapu, een gebied met veel vulkanische activiteit (geisers, kokende modderbaden etc.). Daarna zijn we doorgegaan naar Rotorua, een dorpje waar je door alle vulkanische activiteit bedwelmd werd door de geur van rotte eieren. Nu ben ik na 1,5 maand met Jort in een auto slapen wel aardig wat gewend maar deze geur constant om je heen blijkt toch niet heel prettig te zijn! In Rotorua hebben we weer wat avontuur opgezocht, we zijn gaan wildwater raften. Met onder andere een val vanaf een 7 meter hoge waterval een spectaculair avontuur!

En toen was het ook wel weer eens tijd voor het strand.. We zijn naar het noorden gereden, waar het vaak beter weer is en waar erg mooie stranden zijn. Echter waren wij ongelukkig en heeft het onze laatste twee weken in Nieuw Zeeland veel geregend. Allereerst een bezoekje aan de ‘Coromandel’ en ‘Hot water beach’, waar je door een kuil te graven in het zand je eigen warmwater zwembadje kan maken op het strand. Omdat we onze auto ook weer moesten verkopen zijn we daarna snel doorgereden naar Auckland om advertenties op te hangen in hostels. Tussendoor zijn we samen met onze vrienden Maikel en Mouette, die we eerder in Queenstown en Coromandel ook al hadden ontmoet, het deel ten noorden van Auckland gaan verkennen. Nog een dagje strand en een dagje snorkelen en toen weer terug naar Auckland voor de verkoop van de auto. Helaas bleek dit vanwege het einde van het zomerseizoen toch moeilijk te zijn! Onze auto staat momenteel nog steeds bij een bedrijfje in Auckland die hem voor ons proberen te verkopen.. Nog even wachten op ons geld dus!

En toen waren de zes weken Nieuw Zeeland alweer voorbij en was het weer tijd om terug naar Australië te vliegen. Eerst weer een paar dagen in het oude vertrouwde Sydney, waar we hebben gewacht op een mede Sneeker; Douwe. Vervolgens zijn we met zijn drieën een stuk richting het noorden gaan reizen. De eerste twee stops waren Port Macquarie en Coffs Harbour. Twee rustige dorpjes met mooie stranden die dan ook vooral in het teken stonden van surfen, kayakken, zonnen en zwemmen. Daarna door naar Byron Bay, een hippie dorpje dat heel populair is onder backpackers vanwege de relaxte sfeer, goede feestjes en het mooie strand. Hier hebben we een week doorgebracht en in die tijd vooral heel veel genoten van de zon, strand en de alcoholische versnaperingen! En ook nog een paar keer gesurft uiteraard. Tussendoor nog een tussenstopje in Surfers Paradise, waar ik vooral nog aan het bijkomen was van de week in Byron Bay, en toen door naar Brisbane.

Hier begon de zoektocht naar werk voor ons. Ik had mijn eerste werkdagje als verhuizer al snel te pakken, maar daarna heeft het twee weken geduurd voordat ik dan eindelijk “vast” aan het werk kon gaan. Jort en Douwe waren al snel klaar met Brisbane en zijn doorgegaan naar een dorpje verderop, op zoek naar werk op de boerderij. Gelukkig wonen oud Sneekers Max, Amna en Kirsten ook in Brisbane dus zo had ik toch nog een beetje Sneek om me heen! Ze hebben me dan ook een aantal mooie plekjes en uitgaansgelegenheden van Brisbane laten zien. In mijn zoektocht naar werk heb ik een aantal aanbiedingen voor baantjes in deur aan deur verkoop en fundraising afgeslagen om uiteindelijk dus wel aan het werk te gaan bij een reisbureau (Greyhound Wicked travel). Na een maand werk bleken de verkoopcijfers toch wat tegen te vallen en mocht ik weer vertrekken. In die maand in Brisbane wel heel erg veel nieuwe vrienden gemaakt en een mooie tijd gehad! Veel feestjes (waaronder drie keer mijn verjaardag gevierd), uitstapjes naar nationaal park, chillen aan het nepstrand midden in Brisbane en vele andere avonturen.

Na 1,5 maand in Brisbane ga ik nu weer verder, allereerst een paar dagen naar Noosa met een paar vrienden uit het hostel waar ik nu verblijf. Eindelijk weer eens strand en de zee. Verder leef ik met de dag en heb ik nog geen idee hoe de komende weken en maanden er uit gaan zien!



  • 30 Mei 2016 - 15:26

    Irene Velds-walda:

    Hallo wereldreiziger,
    Leuk om je verhaal weer te lezen en te zien (google earth) waar je allemaal bent geweest en wat je/jullie allemaal beleefd hebben. Wist je eigenlijk wel dat Kirsten je achter-achternichtje is, want haar vader is mijn achterneef. Doe iedereen daar de groeten uit Sneek! dikke tuut je mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Ivan

Actief sinds 29 Okt. 2012
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 14472

Voorgaande reizen:

02 December 2015 - 02 December 2016

Trip 2015-2016

07 November 2012 - 07 Mei 2013

Zuid Oost Azië

29 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: