van het luxe Dubai naar het echte backpackersleven - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Ivan Velds - WaarBenJij.nu van het luxe Dubai naar het echte backpackersleven - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Ivan Velds - WaarBenJij.nu

van het luxe Dubai naar het echte backpackersleven

Blijf op de hoogte en volg Ivan

19 November 2012 | Thailand, Ko Chang Tai

7 november was het dan eindelijk zover, de reis door Thailand kon beginnen! 6 maanden lang moeten we de waterpoort verruilen voor tropische strandjes.
Na een prima vlucht kwamen we iets na middernacht in Dubai aan. Hier konden we gelijk even genieten van de luxe; een ruime kamer, badkamer met bad, zwembad op het dak, en zelfs een sauna en een sportschool!
met de gedachte dat we de komende 6 maanden alleen maar in kleine stinkkamertjes gaan slapen hebben we hier maar optimaal gebruik van gemaakt!
De eerste ochtend in Dubai zijn we begonnen met een bezoekje aan de Mall of the Emirates, die toevallig bij ons hotel om de hoek was. Mooi om te zien hoe groot de malls in Dubai zijn; in deze mall troffen we een indoor ski-baan aan! Vervolgens hebben we de taxi gepakt naar de Burj al Arab (enige 7 sterren hotel ter wereld). Taxi's waren in Dubai gelukkig vrij goedkoop, aangezien benzine daar 25 cent per liter kost!! 's Middags hebben we maar even een duikje genomen in ons zwembad (helaas was het water met 45 graden niet veel kouder dan de buitenlucht).
We zijn toen maar met de metro naar the palm gereden (soort eiland in de vorm van een palmboom). Veel grote hotels, waardoor bijna het hele strand prive strand was. Erg moeilijk om een goed zwemplekje te vinden dus! 's Avondje hebben we even bij Tailda en Mark Pieter gekeken, die een erg leuk plekje in Dubai hebben! Nadat we daar een klein hapje hadden gegeten was het time to party! Eerst even een paar drankjes op een nederlands feest, maar we zijn hier natuurlijk niet om alleen maar nederlands te spreken dus zijn we daarna naar een beach party gegaan.
Uiteindelijk een zeer geslaagde eerste avond!

De tweede dag gingen we de woestijn maar even van dichtbij bekijken. Eerst gingen we zelf op een quad door de woestijn vegen, daarna mocht een of andere oliesjeik (zo zagen ze er allemaal uit) ons in een jeep door de woestijn heen rijden. We hebben de dag uiteindelijk afgesloten met een barbeque, kamelenritje, verkleedpartijtje, en omdat ik van mijn moeder ook wat cultureels moet doen hebben we ook maar de waterpijp gerookt!

De laatste dag in Dubai hebben we de grootste Mall ter wereld (met ijsbaan en aquarium erin), en het hoogste gebouw ter wereld bezocht. Leuk om al die grote imposante gebouwen een keer te zien, maar aan het eind van deze dagen waren we toch wel blij dat we naar Thailand toe konden. Het echte backpackersleven kon nu beginnen!

De vlucht was helaas erg slecht; er zat een veel te dikke vrouw naast me die constant tegen me bleef aanpraten in het japans of iets dergelijks, en die ook nog eens een spierziekte had waardoor ze constant tegen me aan trilde. Helaas was er helemaal geen plek meer over in het vliegtuig, dus hebben we de rest van de vlucht maar wat rondgelopen door het vliegtuig, beetje praten met het personeel en andere passagiers. Gelukkig bleef het personeel ons maar bevoorraden met bier, dus uiteindelijk hebben we ons nog prima vermaakt! Na een nacht zonder slaap was het drukke Bangkok toch wel even zwaar! Eerste indruk: smerige straten, vieze lucht, veel te benauwd, veel schreeuwende mensen. Maar met de minuut dat we er waren gingen we steeds meer genieten van deze geweldige stad! We hebben zo snel mogelijk een hostel gezocht in de buurt van Khao San Road (backpackerswijk). Vervolgens even een beetje rondgelopen door de wijk en een rondje gereden op een Tuktuk. Voor 1 euro wou hij ons wel even alle tempeltjes in de buurt laten zien, we moesten af en toe wel langs een kledingzaak of toeristeninformatiecentrum zodat hij zijn benzinetoeslag weer kon ontvangen! 's Avond zijn we even de eettentjes en barretjes gaan verkennen: overal heerlijk eten en drinken, veel gezellige mensen, live bandjes en ladyboys (speciaal voor Jort)!

De volgende dag hebben we het Grand Palace en de omgeving bekeken, een erg mooi en imposant paleis! Die avond was het tijd om Bangkok even onveilig te maken. Op Khao San Road vloeiden de buckets rijkelijk, en we lieten de mensen meteen maar even kennis maken met de nederlandse dansmoves. Al met al een hele gezellige nacht gehad!
De ochtend na de stapavond was wel iets minder! En dan nog te bedenken dat we die middag een 3 uur durende fietstocht door Bangkok gingen doen. Het was even doorbijten in het begin, maar eenmaal op het vertrouwde fietsje ging het weer prima! Door de kleinste straatjes en steegjes van Chinatown, de bloemen- en vismarktjes, over de grote wegen van Bangkok, zo zagen we meteen een andere kant van Bangkok.
Op deze manier kregen we een beetje een beeld van hoe de mensen echt leven en wonen in Bangkok.

Woensdag was het tijd om afscheid te nemen van Bangkok, op weg naar het iets rustigere Kanchanaburi. Hier verbleven we op een vlot op de river Kwai, een hele mooie locatie! Donderdag zijn we naar de Erawan watervallen gegaan. Hier waren zeven verschillende watervallen, en wij ,uitslovers dat we zijn, moesten natuurlijk weer zonodig naar de allerhoogste waterval. Na ruim een uur te hebben geklommen door de jungle waren we er dan eindelijk. We konden hier even heerlijk zwemmen, en kregen meteen een gratis vismasage erbij. De kleine visjes die wel eens in bakken zitten om de dode cellen van je voeten af te eten of iets dergelijk zaten hier in een iets grotere variant. Wanneer je stil stond zaten er dus de hele tijd vissen aan je voeten te knagen. De volgende dag zijn we met de trein over de "Death Railway" en de "Bridge over the river Kwai" gereden (wie wil weten wat dit precies is: zoek maar op op internet;). Een treintje die over de meest rare spoorwegen loopt, die regelmatig even een kwartiertje stilstond en die verschrikkelijk langzaam reed, de NS is er niets bij! Eenmaal aan het einde van de rit hebben we nog even kunnen relaxen bij een waterval, en zijn we maar met de bus teruggegaan.

Ons plan was in eerste instantie om vervolgens richting het zuiden te reizen, maar na veel gesprekken met andere backpackers hedden we besloten om eerst richting het noorden te reizen. Maar eerst nog even een paar dagen strand meepakken op Koh Chang (op aanraden van de Irish backpackers die we tegenkwamen). We hebben de reis naar Koh Chang in twee delen opgesplits; eerst een tussenstop in Pattaya (de stad waar meer prostituees zijn dan huizen). Echt op elke hoek van de straat stonden minimaal 8 en bij elke bar werkten er 8. Toch wel raar om te zien dat er echt verschrikkelijk veel 50 plussers met een thais meisje hand in hand lopen!
Dus de dag erna maar snel verder naar Koh Chang. Echt een erg mooi eiland, met tropische strandjes, grote stukken jungle en ook veel gezelligheid! We verblijven in een klein bamboe hutje aan het strand, mooi plekje!
We blijven hier nog een paar dagen bijkleuren, en dan vertrekken we richting het noorden. De 28e willen we in Chiang Mai zijn omdat er dan een heel groot festival is ter ere van het einde van het regenseizoen.

Tot nu toe dus een hele mooie tijd gehad in Thailand! We zijn nog maar 10 dagen weg, maar door alle nieuwe indrukken, avonturen, de vele dingen die we gedaan hebben en alle mensen die we hebben ontmoet lijkt het al een maand!

• 19 November 2012 - 13:33

Stan:

Velds! Machtig! Je hebt t goed naar je zin dus!

Je kan ook direct zien dat jij dit geschreven hebt, haha. Maar erg leuk geschreven hoop snel weer een verslag te kunnen lezen, heel veel plezier!

• 19 November 2012 - 13:36

Alkmène Tsagarakis :

Haha wat schrijf je leuk Ivan! Heb meerdere malen met een glimlach op mn gezicht achter de pc gezeten ;) Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! En wat leuk dat je toch nog naar Pattaya bent geweest, haha, ziek he? En de Erawan Waterfalls, ook leuk! Koud water daar helemaal bovenin he? Door jou verhaal beleef het nu allemaal weer opnieuw haha. Veel plezier verder! xx

• 19 November 2012 - 13:53

Arjen:

Wat wreed Iefke! Klinkt als een goed verhaal met drukke planning!
    Leuk om te lezen, keep us posted!
    Heel veel plezier verder, groeten vanuit Curacao!

• 19 November 2012 - 14:20

Arjen:

He seun ! Fijn eindelijk iets van je te horen ! Je beschrijving van Bangkok komt me heel bekend voor ! Leuk te weten dat je daar nu bent waar wij 3 maande geleden waren! Hou ons op de hoogte ,we zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen. Geniet ervan en tot horens !

grt Arjen

• 19 November 2012 - 14:20

grt Arjen

• 19 November 2012 - 16:45

Nicolette:

Leuk te lezen waar jullie zitten. Krijg zelf ook wel zin om België te verruilen voor een iets warmer oord. Maar zit er voorlopig niet in. Heel veel plezier in het noorden en lees graag gauw weer hoe het daar was.

Groet van ons allen uit La Belgique !

• 19 November 2012 - 17:25

Aukje:

leuk verslag Ivan. Mooi hoor dat jullie zo genieten. Veel plezier op je verdere trip!

• 19 November 2012 - 18:01

Margriet De Vries :

Hallo Ivan wat een leuk verslag van je . Ik heb het met plezier gelezen , hoop dat jullie prachtige dingen zien er beleven ! Kijk uit naar je volgende verslag ,groetjes ook namens Wim !

• 19 November 2012 - 20:51

Michael:

Hi Ivan, leuk verhaal. Mooie beschrijving en medium om jullie reis op de voet te volgen. Hoop op meerdere leuke reisverhalen. Groeten aan Jort. Veel plezier daar. Groet Michael.

• 19 November 2012 - 21:50

Irene Velds:

Heerlijk om je verhalen te lezen en alle prachtige foto's te zien.....mijn dag is weer goed. De foto's zijn zo herkenbaar voor ons en je beschrijving van Bangkok ook heel typerend. Leuk dat de backpackers elkaar adviezen geven, dat gaat zo in die wereld. Houdt Jort het nog wat uit met jouw? of is het jij met Jort? Ik snap nu ook waarom je geen tijd had voor foto's en verhalen.....veel te druk met tempels en buckets!
    Ik las hierboven dat je veel mensen een plezier doet met dit verslag.....je hebt volgers, seun! en een daarvan is je mams, dikke tuut,